Bilecik’teki Köpek Katliamı Skandalı: Belediye Başkanı’nın İddiaları Ve Gizlenen Görüntüler
Bilecik’te 22 Kasım 2023 tarihinde yaşanan ve onca köpeğin ormanlık alana atılmasıyla sonuçlanan korkunç olayın yankıları sürüyor. Olay sonrası basın toplantısı düzenleyen Bilecik Belediye Başkanı Melek Mızrak Subaşı, "Belediyemizin bu katliamla ilgisi yoktur" açıklamasında bulundu. Ancak, aynı gün içerisinde belediyeye ait barınaktaki güvenlik kameralarına ait sabit disklerin sökülerek görüntülerin silindiği iddiaları gündeme gelmiş durumda.
Sabah Gazetesi’nin haberine göre, iki yıl önce Bilecik’in Vezirhan ilçesinde, ölü köpeklerin yol kenarına atıldığına dair vatandaşlar ihbarda bulunmuştu. Jandarma, bu facianın sorumlularını belirlemek için harekete geçerken, sosyal medyada paylaşılan görüntüler büyük tepkilere yol açtı.
Kamuoyunu bilgilendiren Başkan Subaşı, köpeklerin Vezirhan sınırları içinde bulunduğunu dile getirerek, belediyenin olayla ilgili olmadığını ifade etti. Ancak, Jandarma’nın yürüttüğü incelemelerde, soğukkanlı bir şekilde köpeklerin Bilecik Belediyesine ait araçla taşındığı ve yol kenarına atıldığı belirlendi. Bu durum üzerine, Barınak veterineri ve olayla ilişkili dört kişi gözaltına alındı.
Yapılan resmi yazışmalarda, Subaşı’nın talimatıyla kamera kayıt sistemine ait iki sabit diskin sökülüp silinerek kendisine teslim edildiği ortaya çıktı. Bunun üzerine, "Verdiğiniz talimat üzerine söküp silinen sabit disklerin kolluk birimlerine veya Cumhuriyet Savcılığına teslim edilmediği" ifadesine yer verildi.
Diğer yandan, belediyenin tuttuğu tutanakta, başkanlık talimatıyla barınaktan çıkarılan disklerin içeriklerinin silinip yeni kayıt cihazlarına aktarıldığı bildirildi. Bu gelişmeler, skandalın derinleşmesine yol açarken, kamuoyunda şüpheleri artırdı.