Bilecik’te Ölü Köpek Skandalı: Başkan Sabit Diskleri Silme Talimatı Verdi
22 Kasım 2023 tarihinde Bilecik’in Vezirhan ilçesinde, yol kenarında onlarca ölü köpeğin bulunmasının ardından CHP’li Bilecik Belediye Başkanı Melek Mızrak Subaşı’nın soruşturmayı etkilemeye yönelik sabit disklerin silinmesi talimatı verdiği iddia ediliyor.
Başkan Subaşı, olayla ilgili olarak "Belediyemizin ilgisi yok" açıklamasında bulunsa da, jandarma araştırmaları sonucunda köpeklerin Bilecik Belediyesi aracından atıldığını tespit etti. Olayın ardından yapılan belediye yazışmalarında, sabit disklerin silinip Başkanlık makamına teslim edildiği, ancak bu belgelerin savcılığa iletiilmediği açıkça yer aldı.
Jandarma Soruşturması
Savcılığın talimatıyla harekete geçen jandarma, olay günü bölgedeki tüm güvenlik kameralarını inceledi ve Bilecik Belediyesi’ne ait bir aracın ölü köpekleri taşıyarak yol kenarına bıraktığını ortaya çıkardı. Olayla ilgili olarak barınakta çalışan bir veteriner dahil dört kişi gözaltına alındı.
Başkanın Talimatı
Sabah Gazetesi’nin ulaştığı resmi belgeler, olayın üzerinin örtülmeye çalışıldığını gösteriyor. Yazışmalara göre, Melek Mızrak Subaşı’nın direktifiyle barınaktaki kamera sistemine ait sabit diskler sökülmüş ve görüntüler silinmiş. Disklerin ve DVD’lerin savcılığa teslim edilmesi gerektiği unutulmuş gibi gözüküyor.
Bilgi İşlem Dairesi’nin Raporu
Belediye Bilgi İşlem Dairesi’nin düzenlediği tutanakta, 22 Kasım 2023 tarihli görüntülerin DVD’ye aktarıldığı, mevcut sabit disklerin ise içeriğinin silinerek temizlendiği yazıyor. Tutanakta, bu işlemlerin "Başkanlık makamının talimatı üzerine" gerçekleştirildiği belirtiliyor.
Olay, yetkililer için ciddi bir soruşturma sürecini beraberinde getirirken, hayvan hakları savunucuları bu durumu kınadı.
Kaynak: Sabah Gazetesi