Gölbaşı’nda Hayvanlara Ateş Eden Sanığa Ceza
Gölbaşı, Ankara – Gölbaşı ilçesinin Kızılcaşar Mahallesi’nde, iki köpeğe ruhsatlı tabancasıyla ateş açarak birinin ölümüne ve diğerinin ağır yaralanmasına sebep olan Ali Çağatay Çalışır, “evcil hayvanı kasten öldürme” suçundan 2 yıl 6 ay hapis cezasına çarptırıldı. Dava, Gölbaşı 1. Asliye Ceza Mahkemesi’nde görüldü ve mahkeme, olayda birden fazla hayvana karşı eylemde bulunulmuş olması nedeniyle cezanın 1/2 oranında artırılmasına karar verdi.
30 Mayıs 2024 tarihinde yaşanan olayda Çalışır, Duman isimli köpeğe başından isabet eden iki kurşunla hayatını kaybettirirken, Yumak isimli köpeğin dili ve çenesi ciddi şekilde yaralandı. Yapılan otopsi, olay sırasında toplamda üç el ateş edildiğini ortaya koydu.
Sanık, "Köpekleri korkutmak için ateş ettim" dedi
Çalışır, ifadesinde köpeklerin daha önce eşinin üzerine doğru geldiğini ve bu yüzden taş atarak köpekleri uzaklaştırdığını belirtti. Olay anında köpeklerin bahçeye girmesi üzerine, dikkat dağıtmak amacıyla ortalarına doğru bir el ateş ettiğini söyledi. Çalışır, köpeklerin yaralanıp yaralanmadığını görmediğini ve niyetinin köpekleri öldürmek olmadığını savundu.
"Sokak köpekleri" savunması
Savunma avukatı Ömer Faruk İlgün, köpeklerin çiplerinin olmaması nedeniyle sokak köpeği statüsünde olduklarını iddia ederek, olayda bir kasıt bulunmadığını öne sürdü. Ancak köpekleri besleyen Tuncay Duygu’nun avukatı Rabia Aslı Kaynak, köpeklerin sahiplendiğini belirterek Hayvanları Koruma Kanunu’na atıfta bulundu.
Hüküm ve sonuç
Mahkeme, eylemdeki kasıt noktasında savunmaların yetersiz olduğuna ve köpeklerin sahipliğinin daha önce belirlendiğine karar verdi. Çalışır’ın hapis cezası, sabıkası da bulunduğu için ertelenecek durumda olmadı, silahı müsadere edildi. Yargılama giderlerinin de sanığa yüklenmesine hükmedildi.
Kararların ardından Kaynak, “Hayvan hakları açısından önemli bir dava. Elbette daha fazla ceza bekliyoruz. Ancak bu karar, benzer davalarda cezasızlıkla mücadele noktasında olumlu bir örnek olmuştur” dedi.