Didim Belediyesi’nden Tarçın Köpeği Hakkında Açıklama
Aydın’ın Didim ilçesinde bir köpeğin kaybolmasıyla ilgili yaşanan olaylar, Didim Belediyesi tarafından yapılan açıklama ile kamuoyuna duyuruldu. Tarçın isimli köpeğin kaybolma süreci, barınak durumu ve alınan tedbirler hakkında bilgi verildi.
Didim Belediyesi, "Tarçın" isimli köpekle ilgili yaşanan süreçte yaşananları paylaşmanın önemini vurguladı. Açıklamada, 19 Temmuz’da belediyeye ulaşan ihbar sonucunda köpeğin bir bahçeden alındığı ve Sokak Hayvanları Koruma ve Rehabilitasyon Merkezi’ne götürüldüğü kaydedildi.
Barınakta yapılan kontrollerde Tarçın’ın daha önce de geldiği ve henüz sahiplendirme başvurusu yapılmadığı tespit edildi. Ancak, 20 Temmuz’da meydana gelen elektrik kesintisi, güvenlik kameralarının devre dışı kalmasına neden oldu. İki gün sonra, köpeğin sahibi olduğu iddia edilen bir vatandaşın barınağa gelmesiyle, Tarçın’ın kaybolduğu süreçte yaşananlarla ilgili incelemelerin derinleştiği belirtildi.
Belediye Başkanı Hatice Gençay’ın talimatları doğrultusunda, olayın adli boyut kazanmasından dolayı, görevli personellere yönelik soruşturma başlatılması için Altınkum Şehit Fethi Sekin Polis Merkezi’ne bildirimde bulunuldu.
Tarçın, hayvan hakları dernekleri ve gönüllülerin yardımlarıyla bulundu ve sahibiyle buluşturuldu. Didim Belediyesi, bu olayın kendilerini derinden üzdüğünü belirterek, barınak güvenliğinden sahiplendirme süreçlerine kadar tüm tedbirlerin gözden geçirileceğini ifade etti.
Açıklamada, "Sokak hayvanlarının güvenliği önceliğimizdir," denilerek, bu olayın bir daha yaşanmaması için kararlılıkla çalışacakları belirtildi. Duyarlılık gösteren hayvan hakları dernekleri ve gönüllülere teşekkür eden belediye, Tarçın gibi her canın güvende yaşaması için çabalarını sürdüreceklerini duyurdu.