Elazığ’daki Hayvan Barınağında Skandal: Hayvanseverler İsyan Etti
Elazığ’ın Kovancılar ilçesinde, Elazığ Özel İdaresi tarafından inşaatı devam eden hayvan barınağında yaşanan olaylar, hayvanseverlerin ve gönüllülerin tepkisini çekti. Gönüllüler tarafından aşılanıp kısırlaştırılan ve sahiplendirilmek üzere koruma altına alınan birçok sahipsiz köpek, Elazığ Belediyesi zabıtaları ve Doğa Koruma ekipleri tarafından ruhsatsız ve sağlıksız koşulları olduğu iddia edilen bu barınağa götürüldü. İçeri girişin yasak olduğu ve veteriner hizmetinin bulunmadığı barınakta birçok hayvanın hastalıklarla mücadele ettiği ve bazıların da yaşamını yitirdiği bildiriliyor. Gönüllüler, “Yasa hiçe sayılıyor, merhamet yok, denetim yok” şeklinde eleştirilerde bulunuyor.
Giriş Yasak, Denetim Yok, Sahiplendirme İmkansız
Elazığ Özel İdaresi tarafından henüz tamamlanmamış olan hayvan barınağı, beklenmedik şekillerde hizmet vermeye başladı. Ancak ruhsat ve veteriner hizmeti bulunmadığı belirtiliyor. “Yüksek güvenlikli” olduğu iddia edilen barınak, tel örgülerle çevrili ve sadece iki güvenlik görevlisiyle korunuyor. Elazığ Belediyesi’ne bağlı zabıta ekipleri ile Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğü, sahipsiz köpekleri buraya getiriyor. Barınakta sahiplendirme işlemleri gerçekleştirilemiyor ve hayvanların dış dünya ile ilişkileri tamamen kesilmiş durumda. Hayvan hakları savunucuları, bu durumu “tecrit” olarak adlandırıyor.
Ruhsatsız Barınakta Sorunlar Büyüyor
Yaşam hakları savunucusu İbrahim Kaya, “yüksek güvenlikli” barınağın aslında hukuksuz ve sağlıksız bir ortam olduğunu vurguladı. Kaya’nın ifadelerine göre, barınak ruhsatsız olup, veteriner hizmeti bulunmamakta. Gönüllülerin bakıma aldıkları hayvanların toplanarak bu barınağa götürülmesi sadece bir bahaneden ibaret. Daha önce ruhsatlı bir yaşam alanında bulunan bu köpeklerin, ne hikmetse ruhsatsız bir yer olan barınağa konulması tartışma yarattı.
Hayvan Sağlığı Hiç Göz Önünde Bulundurulmuyor
Kaya, barınakta kış ya da yaz koşullarına uygun bir yapı olmadığını belirtti. Köpeklerin, erkek ve dişi olarak ayrılmadan, yaşamsal koşulsuz bir ortamda tutulduğunu belirten Kaya, birçok cesedin barınakta bulunduğunu ifade etti. “Hayvan sağlığı hiçbir şekilde göz önünde bulundurulmuyor. Burası yüksek güvenlikli bir şekil ile korunuyor, ancak insan girişi yok ve sahiplendirme imkanı bulunmuyor,” diyerek tepkisini dile getirdi.
Elazığ’daki bu durum, hayvanların yaşam hakları ve sağlık standartları açısından ciddi bir sorunu gözler önüne seriyor.