Edirne’de Sokak Hayvanları için Doğal Yaşam Alanları Kurulacak
Edirne İl Genel Meclisi, bugün gerçekleştirdiği toplantıda Araştırma ve İnceleme Komisyonu tarafından hazırlanan, 5199 Sayılı Hayvanların Korunması Hakkında Kanun doğrultusunda işbirliği protokollerine dair raporu ele aldı.
Komisyon Başkanı Ahmet Sarıgül, Edirne İl Özel İdaresi ile Orta Edirne Katı Atık Birliği (OREKAB), Güney Edirne Katı Atık Birliği (GÜNEKAB) ve Edirne Katı Atık Birliği (EDİKAB) işbirliğiyle hazırlanan protokollerin geçerliliği ve mevcut çalışmalara dair bilgi verdi.
Üç Ayrı Bölgede Protokol İmzalandı
Sarıgül, 5199 Sayılı Kanun çerçevesinde sokak hayvanlarının korunması, tedavi edilmesi, kısırlaştırılması ve rehabilitasyonu için üç ayrı bölgede “Doğal Yaşam Alanı” kurulması için protokollerin imzalandığını belirtti. “Bu rapor, protokollerin kapsamını ve uygulama durumunu özetlemektedir” dedi.
Finansmanın Yüzde 50’si Hibe Olacak
Protokolün taraflarını açıklayan Sarıgül, “Finansmanın yarısı, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü tarafından hibe edilecek, kalanı ise taraflarca karşılanacaktır. Tesislerin kurulumu birliklerimiz tarafından yapılacak ve işletme faaliyetleri, ilgili belediyeler üzerinden yürütülecektir” dedi.
2,860 Sokak Köpeği Yerine Yerleştirildi
Edirne’deki tesislerin durumu hakkında bilgi veren Sarıgül, “Orta Edirne’deki tesisin yüzde 80’i tamamlandı; 83 köpek Uzunköprü bakımevine yerleştirildi. Keşan’daki inşaat tamamlandı; burada ise 1,265 sokak köpeği bakımevine ulaştı. Süloğlu’nda da bin 512 köpek Edirne Belediyesi barınağına teslim edildi” ifadelerini kullandı.
Sarıgül’den Öneriler
Sarıgül, bu doğal yaşam alanlarının kurulmasının, sahipsiz hayvanların kontrolsüz çoğalmasını engellemek ve kamu sağlığını korumak açısından önemli olduğunu vurgulayarak, “Mahalli İdare Birliklerinin kurulması ve işleyişinin sürdürülebilirliği için ortak bütçenin devamlılığına özen gösterilmelidir” şeklinde önerilerde bulundu.
— Uğur Akagündüz