2025 Olağanüstü İl Hayvanları Koruma Kurulu Toplantısı Gerçekleşti
2025 yılı Olağanüstü İl Hayvanları Koruma Kurulu toplantısı, 13 Şubat’ta Valilik Karamürsel Alp toplantı salonunda Vali İlhami Aktaş’ın başkanlığında toplandı. Toplantıya belediye başkan yardımcıları, veteriner hekimler, kurum müdürleri, oda başkanları ve çeşitli sivil toplum kuruluşları temsilcileri katılım sağladı. Aralarında Baro Başkanı Caner Karakadılar, İl Emniyet Müdürü Faruk Karaduman, İl Jandarma Komutanı Albay Murat Bozkurt, İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Akmanşen ve İl Sağlık Müdürü Yüksel Pehlevan’ın da bulunduğu önemli isimler, hayvan hakları konusunda alınacak önlemleri görüşmek üzere bir araya geldi.
Sahipsiz Köpekler Sorunu ve Mali Kaynak Ayrımı
Toplantıda, ildeki sahipsiz köpek sayısının yaklaşık 60 bin, mevcut bakımevlerinin toplam kapasitesinin ise sadece 1.500 olduğu vurgulandı. Bu durum, hayvan bakımevleri için gereken mali kaynak ayrımının önemini gündeme taşıdı. Alınan kararlar arasında, belediyelerin 5199 sayılı kanun gereği, ayırmaları gereken mali kaynağın en az yüzde 50’sinin hayvan bakımevi yapımına veya mevcutların kapasitesinin artırılmasına yönlendirilmesi gerektiği belirtildi. Bu karar, hayvanların yaşam standartlarının iyileştirilmesi ve korunması adına önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.