Burdur’da Kedi ve Köpek Krizi: Mahalleli Rahatsız, Yetkililer Sessiz
Burdur’un Değirmenler Mahallesi’nde, İsmail Şenkan’ın kiracısı Nilüfer Baykara’nın çok sayıda hayvana bakması üzerine tartışmalar alevlendi. Baykara’nın bahçesinde 8 köpek ve evinde 40’tan fazla kedi barındırması, çevresindeki ev sakinleri tarafından büyük bir sorun olarak değerlendiriliyor. Şenkan, bu durumdan duyduğu rahatsızlığı dile getirirken, mahalle sakinlerinin kokudan ve pislikten şikayetçi olduğu öğrenildi.
Kiracıdan Şikayetler
Baykara, ev sahibinin hayvanları öldürdüğü iddiasıyla sık sık şikayetçi olduğu belirtildi. Ancak, hayvanların bakımıyla ilgilenen Baykara’nın durumu nedeniyle mahalle sakinleri, pislik ve kötü kokudan dolayı oldukça rahatsız. Mahalle muhtarı Muhammet Akçay, durumu yetkililere bildirmesine rağmen hiçbir girişim olmadığını ifade ederek, “Yakınlarda oturanlar kapılarını pencerelerini açamıyor. Şikayet ediyoruz ama sonuç alamıyoruz. Bu köpeklerin buradan alınması gerekiyor,” dedi.
Mahalle Sakinlerinden Şikayetler
Engin ve Negüz Ayyıldız çifti, komşuları Baykara tarafından şikayet edildiklerini ve kendilerini sorumlu tuttuğunu belirtti. Çift, “Burası köpek ve kedilerin çöp alanı oldu. Kokudan duramıyoruz. Hayvan sevgisi değil bu, eziyet,” diyerek tepkilerini dile getirdi.
Eylemler ve İmza Kampanyası
Mahalle sakinleri, sürekli artan sorunlar karşısında valiliğe şikayet dilekçeleri vererek imza kampanyası başlatmış durumda. Ancak yaşanan bu kargaşa ve huzursuzluk, yerel yetkililerin durumu çözmekte yetersiz kaldığını ortaya koyuyor.
Burdur’daki bu kedi ve köpek krizi, hem hayvanların sağlıklı bir ortamda yaşamasını sağlamak hem de çevre sakinlerinin yaşam kalitesini korumak adına acil bir çözüm gerektiriyor.