Mahallede Köpek Saldırıları Artıyor: 11 Tavuk Telef Oldu
Gazipaşa Mahallesi’nde, son günlerde artan köpek saldırıları mahalle sakinlerini tedirgin ediyor. Bazı vatandaşlar, çocuklarını dışarıya göndermekten korkarken, bahçelerinde besledikleri tavuklar ise başıboş köpeklerin hedefi haline geldi. İddialara göre, mahallede son birkaç günde toplamda 11 tavuk telef oldu.
Mahalle sakinleri, bu duruma karşı belediyeden acil çözüm talep ediyor. Bazı vatandaşlar ise tavuklarını korumak için onları “çoban gibi” kendi başlarına beklemeyi uygun görüyor.
Tavukları telef olan Mehmet Keskin (69) yaşadığı sıkıntıları şöyle dile getirdi: “Biz bu tavukları doğal yumurtaları için besliyoruz. Fakat her gün 10-15 kadar başıboş köpek 1-2 tanesini alıyor. Belediyeye durumu bildirdik ama çözüm üretemiyorlar. ‘Sokak köpeği, tavuklarınıza sahip çıkın’ diyorlar. Şu ana kadar 7 tavuk kaybettim, komşum Hacı abla da 4 tavuk kaybetti.”
Mahalle sakinlerinden Murat Savaş (50) ise çocukların da saldırı riskine maruz kaldığını belirterek, “Bize de saldırdılar. Çocuğum okul yolundayken bir köpek ayakkabısını koparttı. Neyse ki daha kötü bir durumda kalmadı. Akşam saatlerinde dışarı çıkmaktan korkuyoruz. Bazen 20’ye kadar köpek bir arada geziyor. Hayvanları seviyoruz fakat bir insanın yaralanmasını bekliyoruz. Artık çözüme ihtiyacımız var,” dedi.
Mahalle halkı, bu sorunun bir an önce çözülmesini ve güvenli bir yaşam alanı sağlanmasını bekliyor.