Eskişehir’de Sokak Köpekleri Tehditi Mahalleyi Sardı
Eskişehir’in Tepebaşı ilçesine bağlı Gazipaşa Mahallesi sakinleri, son günlerde artan başıboş sokak köpeklerinin saldırılarından dolayı büyük bir endişe yaşıyor. Yerel halk, tehlikeli hale gelen bu durum yüzünden çocuklarını sokağa çıkarmaktan çekinir hale geldi.
69 yaşındaki Mehmet Keskin ve 50 yaşındaki Murat Savaş, hayvanlarını korumak adına gerekirse çobanlık yaparak tavuklarının başında nöbet tutmak zorunda kaldıklarını belirtiyor. Keskin, yaklaşık 11 tavuğunun başıboş köpekler tarafından telef edildiğini dile getirerek, “Gün boyunca tavuklarımıza göz kulak oluyoruz. Yoksa bu köpeklerin saldırısı altında kalıyoruz,” dedi.
“10-15 Köpek Bir Araya Gelirse Tavukları Koruyamıyoruz”
Keskin, mahallede 10-15 başıboş köpeğin bulunduğunu söyleyerek, bu durumun tavuklarını korumakta zorlandıklarını ifade etti. “Mahallemizde köpekler her gün 1-2 tavuk alıyor. Eğer tüm köpekler bir araya gelirse, tavukların hakkından gelemiyoruz,” diyen Keskin, durumu belediyeye bildirdiklerini ancak bir çözüm bulamadıklarını vurguladı.
Bunun yanı sıra, Murat Savaş da köpeklerin saldırısı sonucu çocuğunun deneyimlediği bir olayı aktardı. “Geçen hafta okula giderken çocuğum köpeklerin saldırısına uğradı. Şans eseri sadece ayakkabısı koptu ama daha ciddi bir şey olabilirdi,” ifadelerini kullandı. Savaş, akşam saatlerinde köpeklerin topluca dolaştığından dolayı hiç kimsenin dışarı çıkmaya cesaret edemediğini aktardı.
Çözüm Bekleniyor
Mahallelerde köpeklerin toplanmama durumunu eleştiren vatandaşlar, hayvan hakları ile insan güvenliğinin bir arada sağlanabilmesi gerektiğini vurguladı. Savaş, “Bir insanın hayatı ya da çocuklarımızın güvenliği önce gelmeli,” diyerek bu konuda yetkililerden acil çözüm talebinde bulundu.
Kaynak: İhlas Haber Ajansı