Vali Çiftçi’den Sahipsiz Hayvanlar ve Güvenlik Değerlendirmesi
Erzurum’da İl Jandarma Komutanlığında düzenlenen “Asayiş ve Güvenlik Değerlendirme Toplantısı”nda konuşan Vali Çiftçi, sahipsiz hayvanlar konusunda önemli adımlar attıklarını vurguladı. Çiftçi, il genelindeki tüm sokak hayvanlarının toplandığını belirterek, “Dün itibarıyla sahipsiz hayvanların sayısını sıfırlamış durumdayız,” dedi.
Sahipsiz hayvanların toplanmasıyla ilgili çalışmaların detaylarına da değinen Çiftçi, hükümetin ve İçişleri Bakanlığı’nın bu konuda can güvenliğini ön planda tuttuğunu ifade etti. 25 bini aşan nüfusa sahip belediyelerle birebir toplantılar düzenlediklerini belirten Vali, bu süreçle ilgili olarak Erzurum Büyükşehir Belediyesi’nin barınak kapasitesinin 600’den 1500’e çıkarıldığını açıkladı. Diğer ilçelerdeki barınak inşaatlarının da sürdüğünü belirten Vali, yakın zamanda bu barınakların faaliyete geçeceğini aktardı.
Ayrıca, Büyükşehir Belediyesinin, 5 bin hayvana ev sahipliği yapacak doğal yaşam alanının bu ay tamamlanacağı bilgisini paylaşan Çiftçi, denetim mekanizmaları oluşturduklarını da vurguladı. Büyükşehir belediyelerinin belirlenen bütçelerinin doğru kullanılıp kullanılmadığını takip ettiklerini belirten Vali, vatandaşların sahipsiz hayvanlarla ilgili ihbarlarını 112 Acil Çağrı Merkezi’ne yapabileceklerini kaydetti.
Kış Sezonu Hazırlıkları ve Güvenlik İstatistikleri
Kış sezonuna dair hazırlıkların başladığını duyuran Vali Çiftçi, otellerin denetleneceğini açıkladı. Asayiş olaylarıyla ilgili rakamları paylaşan Çiftçi, 2024’ün ilk 10 ayında kişilere karşı işlenen suçlarda %8.6 oranında bir azalma olduğunu belirtti. Bu durumun da ildeki genel asayişin iyileştiğini gösterdiğini ifade etti.
Geçen yılın aynı dönemine dair ölümlü trafik kazalarının arttığını belirten Vali, bu konuda vatandaşları kurallara uymaya teşvik etti. Ayrıca, trafik cezası uygulamalarıyla ilgili yanlış algılara karşı da net bir ifade kullandı: “Emniyetimize ve jandarmamıza herhangi bir kota verilmiyor,” diyerek, kurallara uyulmadığı durumlarda gerekli idari yaptırımların uygulanacağını vurguladı.
Toplantıya İl Emniyet Müdürü Onur Karaburun ve İl Jandarma Komutanı Albay Hakan Uğurlu da katıldı.