Gemlik’te Hayvan Yaşam Alanı Ziyarete Kapatıldı, Tepkiler Çoğalıyor
Bursa Hayvan Hakları Platformu, Gemlik Belediyesi tarafından hayata geçirilen Hayvan Yaşam Alanı’nın açılışının ardından ziyaretçilere kapatılmasına tepki gösterdi. Yapılan açıklamada, “Gemlik Belediyesi, açılışın hemen ardından Hayvan Yaşam Alanı’nı vatandaş ve gönüllülerin ziyaretine kapattı” denildi.
Gemlik Belediye Başkanı Şükrü Deviren’in, merhamet ve sorumluluk çerçevesinde sahipsiz hayvanlar için kurduğu yaşam alanını kapatmasının, hayvanların durumunu gözler önüne sermek amacıyla vatandaşların bu alana girmelerinin önünde engel teşkil ettiği belirtildi. Daha önce Gemlik Belediyesi Umurbey Barınağı’nda yaşanan olumsuzlukların örnek gösterildiği açıklamada, “Barınaklardaki zulümlerin kapalı kapılar ardında kalmaması ve hayvanların aç, susuz ve kötü şartlar altında perişan olmaması için gönüllülerin ziyaretlerinin gerekliliği vurgulandı.
Ayrıca, Hayvanları Koruma Kanunu’nda sahiplendirme esasının önemli bir yer tuttuğuna dikkat çekilerek, “Giriş yasağı bulunan bir barınakta sahiplendirme yapılamaz ve bu durum yasaya aykırıdır” ifadesi kullanıldı.
Bursa Hayvan Hakları Platformu, Gemlik Belediye Başkanı Şükrü Deviren’i yasalara, vicdana ve insani değerlere uygun bir tutum sergilemeye davet etti. Bunun yanı sıra, Gemlik’teki tüm vatandaşları hayvan yaşam alanını ziyaret etmeye ve durumu yakından incelemeye çağırdı.