Van Edremit’te Kuduz Tehdidi: 7 Mahallede Karantina Uygulaması Başlatıldı
Van’ın Edremit ilçesi Yeni Cami Mahallesi’nde, muhtar Naci Coşkun’un 13 Haziran 2026 tarihinde İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü’ne yaptığı ihbarla ortaya çıkan kuduz vakası paniğe yol açtı. Coşkun, bir evin bahçesinde ölü bir köpek bulunduğunu bildirdi. Olayın ardından bölgeye sevk edilen ekipler, köpekten alınan numuneleri Elazığ Veteriner Kontrol Enstitüsü’ne gönderdi ve yapılan testlerde köpeğin kuduz olduğu tespit edildi.
Yaşanan gelişmelerin ardından, İlçe Kaymakamlığı başkanlığında toplanan İlçe Hayvan Zabıta Komisyonu, bu tehdit karşısında tedbir almak adına ilçenin yedi mahallesinde karantina uygulaması başlattı. Edremit Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri, mahallelerde önlem alarak sık sık uyarı anonsları gerçekleştirdi. Edremit Belediyesi, yapılan açıklamada, Yeni Cami Mahallesi’nde ortaya çıkan kuduz vakasının halk sağlığını tehlikeye attığını belirtip, hastalığın yayılmasını önlemek amacıyla çeşitli tedbirlerin devreye alındığını duyurdu.
Hayvan Hareketleri Durduruldu
İlçe Hayvan Sağlık Zabıtası Komisyonu’nun aldığı karar doğrultusunda, Merkez Cami, Yeni Mahalle, Elmalık, Eminpaşa, Eski Cami, Süphan ve Şabaniye mahalleleri karantina bölgesi ilan edildi. Bu mahallelerde, kedi, köpek, sığır, koyun ve keçilerin sokaklarda dolaşması yasaklandı. Hayvanların işletme, ahır, barınak veya kapalı alanlarda tutulması gerektiği ifade edildi.
Evcil Hayvan Sahiplerine Önemli Uyarılar
Ayrıca, açıklamada evcil hayvan sahipleri uyarıldı. Kedi ve köpeklerin başıboş bırakılmaması, sahipsiz hayvanlarla temastan kaçınılması gerektiği vurgulandı. Aşırı salya akıtan, saldırgan davranış sergileyen ya da denge kaybıyla yürüyen hayvanların görülmesi halinde Edremit Belediyesi veya İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü’ne bilgi verilmesi istendi. Şüpheli bir hayvan tarafından ısırılma ya da tırmalanma durumlarında ise vatandaşların vakit kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşuna başvurmalarının hayati önem taşıdığı bildirildi.
Karmaşık bir sağlık tehdidi ile karşı karşıya kalan Edremit ilçesinde, yetkililer vatandaşları dikkatli olmaları konusunda uyararak, sağlık önlemlerine sıkı şekilde riayet etmeleri çağrısında bulundu.