Van’da Kuduz Tehlikesi: 7 Mahalle Karantinaya Alındı
Van’ın Edremit ilçesinde önemli bir sağlık tehdidi gündeme geldi. Yeni Cami Mahallesi Muhtarı Naci Coşkun’un 13 Haziran 2026’da İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü’nü aramasıyla bir evin bahçesinde ölü bir köpeğin bulunduğu bildirildi.
Olayın ardından bölgeye intikal eden ekipler, köpekten numune alarak Elazığ Veteriner Kontrol Enstitüsü’ne gönderdi. Yapılan detaylı inceleme sonucunda, köpeğin kuduz olduğu tespit edildi. Bunun üzerine, İlçe Kaymakamlığı öncülüğünde İlçe Hayvan Zabıta Komisyonu acil olarak toplandı ve 7 mahallede karantina uygulaması başlatma kararı alındı.
Edremit Belediyesi Zabıta Müdürlüğü, karantina kapsamındaki mahallelerde güvenlik önlemlerini artırarak sık sık uyarı anonsları gerçekleştiriyor. Belediye yapılan açıklamada ise, Yeni Cami Mahallesi’ndeki kuduz vakası nedeniyle halk sağlığını korumak amacıyla bir dizi önlemin hayata geçirileceği ifade edildi.
Hayvan Hareketleri Yasaklandı
Alınan kararla birlikte Merkez Cami, Yeni Mahalle, Elmalık, Eminpaşa, Eski Cami, Süphan ve Şabaniye mahalleleri karantina bölgesi ilan edildi. İkinci bir emre kadar bu bölgelerde tüm hayvan hareketleri durduruldu. Kedi, köpek, sığır, koyun ve keçilerin sokaklarda serbest dolaşımı yasaklanırken, hayvanların kapalı alanlarda tutulması gerektiği belirtildi.
Şüpheli Hayvanlar İçin İhbar Çağrısı
Belediye açıklamasında, evcil hayvan sahiplerine kedi ve köpeklerini başıboş bırakmamaları ve sahipsiz hayvanlarla temastan kaçınmaları önerildi. Aşırı salya akıtan, saldırgan davranışlar sergileyen veya yürürken denge kaybı yaşayan hayvanlarla karşılaşıldığında Edremit Belediyesi ya da İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü’ne bilgi verilmesi istendi.
Ayrıca, herhangi bir hayvan tarafından ısırılma, tırmalanma ya da şüpheli temas yaşayanların vakit kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşuna başvurmalarının önemi vurgulandı. Kuduz aşısının zamanında yapılması, hayati bir konu olarak ifade edildi.
Kamuoyuna sağlıklı ve güvenli bir yaşam dileriz.