USD45,91
%0.47
EURO53,42
%-0.06
GR. ALTIN6.658,45
%-0.88
BTC0,000000
%0
  1. Haberler
  2. Köpek
  3. Mama lobisi ormanları da kontrol altına aldı!

Mama lobisi ormanları da kontrol altına aldı!

featured
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Ormana Yönelen Mama Lobisi, Ekosistemi Tehdit Ediyor

Şehir merkezlerinde köpek beslemenin yasaklanmasının ardından, sokak köpekleri için besleme faaliyetleri ormanlara kaydırıldı. Bu durum, başıboş köpeklerin orman ekosistemini ve trafik güvenliğini tehdit etmesine yol açtı. Uzmanlar, yasa dışı besleme uygulamalarının yaban hayatını ciddi bir yok olma tehlikesiyle karşı karşıya bıraktığına dikkat çekiyor.

Şehirlerde sokak köpeklerine yönelik besleme kısıtlamaları sonrasında faaliyetlerini değiştiren mama lobisi, ormanlık alanlarda köpek beslemeye başladı. Yasa dışı köpek üretimiyle ormanlardaki sorunu daha da büyüten bu gruptan, başıboş köpekleri çiğ etle besleyip kulübeler kurdukları öğrenildi.

Sosyal Medya Üzerinden Bağış Topluyorlar

Sosyal medya üzerinden bağış kampanyaları düzenleyen bu grup, Türkiye’nin pek çok bölgesindeki ormanlık alana ve karayolu kenarlarına köpek kulübeleri yerleştiriyor. Ormanamama.com adlı internet sitesi üzerinden bağış toplayan Reyhan Bıyık’ın, ormanlara birçok köpek bıraktığı iddiaları öne çıkıyor. Hayvanlar için bağış toplayan bir kişi, ormanlık alanda çektiği videoda köpeklerin çiğ eti tercih ettiğini belirterek, “8 koli et koydum” şeklinde ifade ederek yardım talep etti. Ayrıca aynı bölgede HAÇİKO ve TÜMYAD gibi hayvan derneklerinin kulübeleri de dikkat çekiyor.

Yasa Dışı Üretim Tehlikesi

Veteriner Hekim Prof. Dr. Nilüfer Sabuncuoğlu, şehirlerde köpek toplama çalışmalarının artmasıyla birlikte yasa dışı üretim yapan kişilerin ormanlara yöneldiğine dikkat çekti. Sabuncuoğlu, “Bağış toplamaları için besleme videolarına ihtiyaç duyuyorlar. Bu yüzden ormanlarda köpekleri çoğaltıp, besleme görüntüleri paylaşıyorlar. Ancak bu durum, yaban hayatına, su kaynaklarına ve trafik güvenliğine ciddi zarar veriyor” dedi.

Ekosistem Üzerindeki Olumsuz Etkiler

Karadeniz Teknik Üniversitesi Yaban Hayatı Ekolojisi ve Yönetimi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Şağdan Başkaya, ormanlara yiyecek taşınarak yapılan köpek beslemesinin doğal dengeyi bozduğunun altını çizdi. Başkaya, köpeklerin yaban hayvanı olmadığını ve ormanda bulunmamaları gerektiğini vurguladı. Bu durumun geyik, karaca ve yabankeçisi gibi türlere büyük zarar verdiğini ifade etti. Ayrıca, ormanda beslenen köpeklerin yollara inmesi sonucunda meydana gelen kazaların da trafik güvenliğini tehdit ettiğini belirterek, bu trajedilerin ailelerin yok olmasına kadar gidebileceği konusunda uyardı.

Kaynak: Yeni Şafak

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
Mama lobisi ormanları da kontrol altına aldı!
0

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

Giriş Yap

Pati Haber ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!