İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, Sokak Hayvanları İçin Önemli Gelişmeleri Duyurdu
İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, Aydın’da gerçekleştirilen bir istişare toplantısında, sahipsiz sokak hayvanlarına yönelik yürütülen çalışmalara dair önemli bilgiler paylaştı. Çiftçi, Türkiye genelinde sahipsiz hayvanların toplanma oranının yüzde 83’e ulaştığını ve bu süreçte 51 ilde hayvanların barınaklara veya doğal yaşam alanlarına alındığını duyurdu.
Toplantıda, Aydın özelinde toplanma oranının yüzde 47 olarak kaydedildiği ifade edildi. Bakan Çiftçi, bu çalışmaların şehirlerde sürdürülebilir yaşam düzeninin sağlanması ve vatandaşların güvenliğinin temin edilmesi adına büyük önem taşıdığını belirtti.
Ayrıca, Türkiye’nin 30 büyükşehirinde ortalama toplanma oranının yüzde 74 seviyesine ulaştığını aktaran Çiftçi, bu süreçte mülki idareler, ilgili kurumlar ve yerel yönetimlerle güçlü bir koordinasyon sağlandığını vurguladı.
Yıl sonuna kadar sahipsiz hayvanların tamamının uygun bakım evlerine ve doğal yaşam alanlarına alınmasının hedeflendiğini belirten Bakan Çiftçi, “Vatandaşlarımızın güvenliğini ve hayvanların yaşam hakkını birlikte koruyan kalıcı bir sistemi hayata geçireceğiz. Türkiye Yüzyılı’nı daha güvenli, daha düzenli ve daha yaşanabilir şehirlerle inşa etmeye devam edeceğiz” dedi.
Bu açıklamalar, Türkiye’deki sokak hayvanlarına yönelik duyarlılığın artmasına ve kamuoyunun konuya olan ilgisinin güçlenmesine yol açıyor.
Kaynak: İhlas Haber Ajansı