Hayvan Barınağındaki Korkunç İddialar: Mamak Belediyesi Çalışanları Hakkında Dava Açıldı
Tarih: 15 Nisan 2026 – 22:26
Güncelleme: 17 Nisan 2026 – 16:42
Mamak Belediyesi’ne ait hayvan barınağında parçalanmış köpek cesetlerinin ortaya çıkmasının ardından, CHP’li Belediye Başkan Yardımcısı Sibel Emre’nin de aralarında bulunduğu 15 belediye çalışanı hakkında “görevi kötüye kullanmak” suçlamasıyla dava açıldı. İlk duruşma, 15 Nisan 2026 tarihinde Ankara 50. Asliye Ceza Mahkemesi’nde yapıldı.
Mahkeme salonunda, müşteki avukatları sanıkların ‘5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu’na muhalefet ve “hayvana yönelik kötü muamele, işkence ve kasten öldürme” suçlarından da yargılanmalarını istedi. Ancak mahkeme, zarar görme ihtimali bulunmadığı gerekçesiyle Ankara Barosu ve diğer derneklerin davaya katılma taleplerini geri çevirdi. Dava, 30 Eylül 2026’ya ertelendi.
Söz konusu olay, 2 Ağustos 2024’te yürürlüğe giren ve sokakta yaşayan köpekler üzerinde tartışmalara yol açan “7527 Hayvanları Koruma Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun”un ardından kamuoyunda büyük yankı bulmuştu. Mamak’taki barınakta, gönüllüler ve avukatların yaptığı incelemeler sonucunda, kötü şartlara dair belgelenmiş delillerle birlikte, Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı soruşturma başlatmıştı.
Duruşmada yer alan sanıklar arasında Sibel Emre ile beraber eski Veteriner İşleri Müdür Vekili Nihat Toprak ve diğer müdürler de bulunuyordu. Duruşmada avukatların dosyayı incelemek için süre talep etmesi üzerine, mahkeme ilerleyişi bekleme kararı aldı.
Müşteki Neşe Özkanoğlu, sanıkların menfaat çatışması yaşadığını öne sürerek, tüm sanıkların ayrı ayrı savunma yapmasını talep etti. Ankara Barosu Hayvan Hakları Merkezi Başkanı Tuğba Gürsoy, barınaktaki kötü uygulamalar hakkında yaptığı açıklamada, gün içinde tespit ettikleri olağan dışı tıbbi atıkların ve barınaktaki denetimlerin önemine vurgu yaptı.
Halkların Kurtuluş Partisi avukatı Azime Ayça Okur, iddianamenin eksik olduğunu ileri sürdü. Okur, diğer şehirlerdeki hayvan barınakları hakkında yapılan şikayetlerin kapatıldığını belirtti ve hukuki güvenliğin sağlanması gerektiğini dile getirdi.
Mahkeme, tanık dinleme işlemini ve bilirkişi raporunu beklemek için duruşmayı erteledi. Dava, hayvanların korunması noktasında daha fazla tartışma yaratacağa benziyor.