Kayıp Köpekler İçin Teyit Bekleniyor
Kıbrıs Postası’na açıklamalarda bulunan DAÜ öğretim üyesi Nil Yüce, 18 Haziran 2026 gecesi, köpeklerinden birinin sabaha kadar havladığını, ertesi gün “Kumpir” (94) ve “Misket” (95) isimli iki köpeğiyle birlikte 3 yavrunun da kaybolduğunu duyurdu.
İlk başta köpeklerin sıcak hava nedeniyle başka bir yere sığınmış olabileceğini düşündüklerini belirten Yüce, Cumartesi günü Belediye Başkanı Katip Demir’le yaptığı görüşme sonucunda köpeklerin şikâyet gerekçesiyle belediye çalışanları tarafından İskele Hayvan Barınağı’na götürüldüğünün söylendiğini aktardı.
Yüce, barınakta gönüllülerin kendisine köpeklerin teslim edilmediğini belirttiğini ifade ederek, belediyenin daha önce de benzer durumlarda köpekleri barınağa bıraktığına dair açıklamalar yaptığını, ancak bu bilgilerin gerçeği yansıtmadığını öğrendiğini dile getirdi. İskele Belediyesi’nden de köpeklerin barınağa teslim edilmediğine dair onay aldığını bildirdi.
“Köpeklerimi canlı olarak istiyorum”
Yüce, Gazimağusa Polis Müdürlüğü’ne giderek Katip Demir ve Bekir Ercen hakkında şikâyetçi olmak istediğini, ancak köpeklerin çipli olmamasından ötürü şikâyetin işleme alınmadığını belirtti. Yüce, “Bu hayvanlar benim bebeklerim. Yedi taneydi, dördünü sahiplendirdim, üçü kaldı. Onları biberonla büyüttüm. Hava çok sıcak, zaman aleyhimize işliyor. Köpeklerimi canlı olarak geri istiyorum.” diye konuştu.
Demir: “Konu büyütülüyor”
Yeniboğaziçi Belediye Başkanı Katip Demir ise konuyla ilgili olarak Kıbrıs Postası’na yaptığı açıklamada iddiaları reddetti. Demir, “Kimse benden daha fazla hayvan sever olamaz,” diyerek söz konusu konunun abartıldığını ifade etti ve toplamda 8 köpeğin belediyeye ait düğün parkının arka tarafında bulunduğunu savundu.
Kayıp köpeklerin akıbetiyle ilgili gelişmelerin takip edilmesi bekleniyor.