İpekyolu’nda Kuduz Alarmı: Arıtoprak Mahallesi Karantinaya Alındı
İpekyolu ilçesine bağlı Arıtoprak Mahallesi’nde bir çoban köpeği, yaylada bir tilkiye ve ardından iki koyuna saldırdı. Bu durum üzerine, olay yerine İpekyolu Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü ile İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri gönderildi.
Olaydan sonra, köpek ve ölen tilkiden alınan numuneler Elazığ Veteriner Kontrol Enstitüsü Müdürlüğü’nde incelendi. Analizler sonucunda, köpekte kuduz virüsü tespit edildi. Bu sonuç üzerine, İlçe Kaymakamlığı liderliğinde toplanan İlçe Hayvan Zabıta Komisyonu, Arıtoprak Mahallesi’ni karantina bölgesi ilan etti. Karar gereği, mahalleye hayvan giriş ve çıkışları yasaklandı. Belediyenin veteriner ekipleri, bu süreçte vatandaşları bilgilendirme çalışmalarına da hız verdi.
İpekyolu Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü Saha Şefi Şaban Bor, “Köpeğin koyulara saldırmasının ardından ekiplerimiz hemen müdahalede bulundu. Yapılan test sonucunda kuduz saptandı. Bu nedenle mahalle karantina bölgesi olarak ilan edildi ve hayvan giriş çıkışları yasaklandı. Ayrıca, halkımızı hastalık ve alınması gereken önlemler hakkında bilgilendirdik” şeklinde konuştu.
Bor, çocukların sahipsiz hayvanlarla temas etmelerinin önlenmesi gerektiğini de belirtti. “Çocuklar kedi ve köpekleri sevme isteği duyabilirler. Ancak bu sırada hayvanın ısırması ya da tırmalaması söz konusu olabilir. Böyle bir durumda, etkilenen bölgenin bol su ve sabunla yıkanmasının ardından derhal en yakın sağlık kuruluşuna başvurulması önemlidir” dedi. İpekyolu Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü, kırsal ve merkez mahallelerde 7 gün 24 saat hizmet vermeye devam edeceğini duyurdu.